2011. március 30., szerda

Táblázat

Dehogy akarom nagyon tudományosra venni a blogot, de itt van egy táblázat.Egy kicsit érdemes bogarászgatni. Hátva valakinek teljesen új!:-)

Több Glikémiás Index táblázat létezik, és kissé idegesítő, hogy eltérnek sokszor az ételek GI értékei. A GI táblázatokban a 100-as érték a szőlőcukor “felszívódási sebességét” jelenti, míg a 0-t a szénhidrátot nem tartalmazó ételek kapják.  
Az alábbi táblázatokban le lehet ellenőrizni a mindennapi ételek GI értékét.

Az a legegészségesebb, ha ételeinket többnyire a GI alsó sávjából választjuk. A magas GI értékű ételeket kerüljük, míg a közepes sávban felsorolt ételeket kis mértékben, és ne rendszeresen fogyasszuk!



Alacsony GI (0-55)
Közepes GI (55-69)
Magas GI (70-100)
Zöld zöldségek
Hajában főtt krumpli
Krumlipüré
Paradicsom
Kukorica
Kukoricapehely
Földi mogyoró
Fehér répa
Pattogatott kukorica
Fokhagyma
Zöldbab
Sütemények
Hagyma
Tök
Palacsinta
Répa
Cékla
Karórépa
Cseresznye
Mango
Pasztinák
Sárgabarack
Sárgadinnye
Görögdinnye
Alma
Befőttek
Gyümölcslevek
Körte
Ananász
Szörpök
Grapefruit
Szárított gyümölcsök
Alkohol
Narancs
Banán
Érett banán
Kiwi
Magvas kenyerek
Nokedli
Zöld szőlő
Füge
Aszalt szilva
Szárított sárgabarack
Mazsola
Datolya
Zsírszegény tej
Fagyi
Édesített tejtermékek
Yoghurt
Kakaó
Zsömle, Kifli
Árpa
Rozskenyér
Édesített kekszek
Teljesörlésű tésztafélék
Pizza
Puffasztott rizs
Teljesörlésű kenyér
Pitta kenyér
Fehér kenyér
Spagetti – Makaróni (al dante)
Tortilla
Tésztafélék fehér rizsből
Zabpehely
Müzli (édesítetlen)
Müzli
Bab
Gríz
Sült krumpli
Lencse
Kuszkusz
Rizsfelfujt
Csicseriborsó
Háztartási keksz
Ropi
Almalé
Ananászlé
Coca cola
Vadrizs
Basmati rizs
Fehér rizs
Keserű csoki
Lekvár
Normál csoki
Gyümölcscukor
Méz
Cukor

A magas GI-értékű ételek fogyasztása magas vérnyomást, kóros koleszterinszintet és szívbetegségeket eredményez. Így érdemes odafigyelnünk arra, hogy mennyi szénhidrátot eszünk, és arra is, hogy mi a GI számuk. Azáltal, hogy alacsony GI ételeket eszünk, biztosítjuk az anyagcserénk egyenletes  működését, és testsúlyunk optimális állandóságát. A GI diéta fogyókúránként is alkalmazható, és cukorbetegek számára is az ideális diéta. Azonban GI diéta  elsősorban az egészséges életmódot követők kedvelt diétája és a szénhidrátszegény étkezés egyik feltétele.

6 megjegyzés:

Éva2 írta...

Kovtama, tulajdonképpen most ezért nasizom inkább almát, mint pattogatott kukoricát!:-)
Szeretem, de annyira nem hiányzik, sőt, most az alma jobban is esik.
Így tavasszal ki vagyok éhezve a vitaminra.

kovtama írta...

Hát ne is mondd. Éppen tegnap emlegettem a kolléganőmnek, hogy annyira ennék már cseresznyét, epret, málnát...valami frisset. Csömöröm van a banántól és már az íze se olyan, mint karácsonykor. Az ember már nem erre az ízra vágyik. Az almát nagyon szerettem, megettem belőle egyszerre vagy másfél kilót is. Amikor terhes lettem az volt az egyetlen, ki tudja miért amit nem tudtam megenni. Azóta próbálkozom, de még mindig nem megy. Pedig olyan sok almafánk van és nagyon egészséges. Néha legyűrök egyet, de csak azért mert tudom hogy jó az emésztésnek. Nagyon kitartó vagy fogyókúra terén:) Hajrá.

kovtama írta...

A GI táblázat nagyon jó és végigböngésztem, örültem mert nagyon sok olyan dolgot eszem, ami alacsony szinten van.:) Cukrot nem igazán eszem, hálisten nálunk nem sok fogy. Gyümölcscukrom van otthon , azzal iszom a kávém, de nem voltam benne biztos hogy jó, de most látom hogy igen:)

Éva2 írta...

Én a banánt nem szeretem mostanában, pláne,ha már nagyon érett.
Mindig van valami, ami éppen nem ízlik. Ki lehet őket hagyni, minek erőltessük.
Igen, kitartó vagyok, mert ha kivételt teszek sokszor, akkor nincs értelme az egésznek. Érzem, hogy mennyivel jobban mozgok, könnyebben lépcsőzöm stb. Az, hogy a régi kihízott ruhatáram visszakapom, csak egy plusz öröm lesz.

Talána női hiúságom is legyezgeti a plusz kilók leadása, az ember jobban néz ki.Csodát nem lehet tenni, de mégis!:-)
Az hogy egy rizikófaktortól megszabadulunk, is lényeges.Mondhatnám, hogy hab a tortán, de most tortát és habot nem emlegetek!:-)))

Éva2 írta...

Kovtama, örülök, hogy használható, és jó, ha van kéznél egy táblázat. Vannak megérzéseink, de az félrevihet minket.
Én a megérzések után most tanulok sokat.

Éva2 írta...

Az, hogy a keserű csoki alacsony GI indexű tetszik. Szeretem, és néha csokihiányom van.:-)
Jó minőségűre gondolnak bizonyára.:-)