2011. március 16., szerda

Lencsefőzelék önmagával sűrítve

Ki kell találni valami egészségesebb változatát a főzelékek készítésének. Nem is gazán kitalálni, hanem megtalálni a mások által kipróbáltakat és alkalmazottakat. Talán egyszer én is kitalálok.
Számomra eddig a legszimpatikusabb a főzelékek önmagukkal történő sűrítése. Ez a fejlődésem 4. foka. Kezdődött azzal, hogy rántással sűrítettem, utána volt egy kis rántás egy kis habarással együtt variáció, majd csak habarás.
Most jött el az önmagával történő sűrítés. Tehát elveszek a megfőzött főzelék alapanyagból, turmixolom, vagyis valamilyen módon pépesítem, majd vissza a főzelékbe az egész, és joghurt vagy kefír jön hozzá. Régebben ez is tejföl volt.
Lencsefőzeléket csináltam tegnap, és egy kicsit szétnéztem a neten előtte.
Ez a recept volt a legszimpatikusabb, és nagyon finom is lett a főzelék így is.
Ezentúl minden főzelékem így csinálom, főleg addig is míg fogyni akarok, de utána is.
Nem adtam le egy kilót sem, mióta a befejeztem  a szigorú diétát pár napja. Nem mozdul a mérleg nyelve lefele. Szervezetem most a jojó effektussal áll harcban szerintem.
Ha nem szedek fel kilókat már az is eredmény. Majd egyszer a fogyás is újra beindul. Most a cél valóban az, hogy ne szedjem vissza a kilókat.
A szervezetem örül,  hogy nem olyan szigorú már a diéta, és elraktároz mindent.El kell kerülni a visszahízást.


Ezentúl írok arról is bővebben, hogy miket eszem, mily módon változtatok étkezési szokásaimon a cél ( fogyás, egészségesebb ételek) érdekében. Nemcsak receptek lesznek, mert van, aminek szinte nincs is receptje, de akkor is egy címke alá gyűjtöm őket: Receptek-ételeim.
Akkor itt az első, a lencsefőzelékem, ami csak annyiban az enyém, hogy én is megfőztem.
Megköszönöm JuditMiskolcnak a receptet.
Ideteszem a link korábbi beszúrásán kívül még egyszer a receptet:


Fittness lencsefőzelék


3-4 főre:

- 250 dkg lencse 800 kcal, 135 g ch
- 3-4 cikk fokhagyma 20 kcal, 4 g ch
- 1 közepes fej vöröshagyma 40 kcal, 8 g ch
- 3-4 db babérlevél, só, bors, pirospaprika, két evőkanál mustár 20 kcal, 1 g ch
- 2 dl tejföl 440 kcal, 8 g ch

Összesen kb. 1320 kcal, 156 g

A lencsét áztassuk be egy fél órára vízbe, hogy puhuljon. Közben a fokhagymát, a vöröshagymát pucoljuk meg, és vágjuk apróra. Amikor a lencse felszívta a vizet, öntsük fel további vízzel (bőven ellepje), tegyük bele a hagymaféléket,a babérlevelet, és kezdjük el főzni, amikor a lencse már megpuhult fűszerezzük, tegyük hozzá a mustárt, és a tejfölt. Amikor megfőtt a lencse egy részét turmixoljuk el, így egy főzeléknek megfelelő állagot kapunk.

( JuditMiskolc)

Megjegyzés: Tejföl helyett natúr joghurt ment bele.

8 megjegyzés:

Tipitá írta...

Tényleg jó kis recept. Nálunk a polcon figyel egy zacskó lencse már jó régóta. Hétvégén ugyis főznöm kell, majd meglátom.
Hajrá, a kilók ellen!

Éva2 írta...

Tudod, Tipitá, jó rájönni, hogy így is lehet.:-)
Olvasom ám, amit e-mailben küldtél egyszer. Nagyon jó!Szedem ki belőle magamnak, amit használni akarok.

Névtelen írta...

egy kis receptféleség.:)
Cukkinit vagy tököt vagy patiszont (egy kisebb darabot) lereszelsz, besózod, állni hagyod.Majd kicsavarod belőle a nedvességet, rá egy tojás, só, bors, meg éppen amilyen fűszer van otthon (bazsalikom, kakukkfű, vagy pl. provánszki fűszerkeverék), belereszelsz egy kis fokhagymát (ha nincs otthon akkor fokhagyma port használok:)) és annyi zabkorpát öntesz bele, hogy összeálljon, sütéskor ne essen szét.Forro olajba (ne legyen sok) kis halmokat kanalazol, kanállal szétnyomkodod, mindkét oldalát pirosra sütöd, majd leitatod róla az olajat.Lehet bele tenni még apróra vágott füstölt mozzarellát is.Tuti nem hízlal, nagyon sokszor eszem, zöldséges ropogósnak hívom.
Snidlinges tejfölt vagy snidlinges joghurtot öntök rá.
Mariann

Névtelen írta...

Müzli helyett: zabpehely, light gyümölcsös joghurttal összekeverve, lehet beledobálni egy kis apróra vágott gyümölcsöt.Kandírozott vagy aszalt gyümölcsöt én nem eszem, szerintem azok hízlalnak.
Mariann

Névtelen írta...

Fasírt:darált csirkemell, tojás, a megszokott fűszerek és áztatott kenyér vagy zsemle helyett zabkorpát teszek bele.
Mariann

Éva2 írta...

Köszönöm a receptet, szeretem nagyon a cukkinit, tököt, patisszont. Látszik, hogy mennyire kezdő vagyok: Nincs itthon zabkorpám.:-) Soha nem is volt. Összeírom, mit kell beszereznem, hogy fűzöcskézni tudjak. Jövő hónapban nem fizetek be a munkahelyemre ebédre. Nem lehet ezt megoldani, hogy ott is egyek, és fogyjak is.
Ma pl. gyümölcsleves volt. Csupa liszt és cukor.Nem ettem meg. Aztán rántott hús krumplipürével, káposztasalátával.
Ebből megettem a rántotthúst úgy, hogy lekapartam a bundát, és megettem hozzá a káposztasalátát. De akkor minek fizetek be?
Jövő héten lesz káposztás tészta, makaróni, sok rizs stb.
Tehát itthoni étkezés lesz.

Éva2 írta...

Csirkemelles fasírt!? Jó lesz! Tényleg kell a zabkorpa, holnap veszek!
Szója fasírtot szoktál? Én igen. Szójagranulátumot egy kis forró vízzel felpuhítom, hadd szívja be. Ezzel előkészítem arra, hogy húsként használjam.
Utána bele tojás, fokhagyma, ízlés szerint fűszerek. Nagyon kis olívában kisütöm, alig kell a serpenyő aljára, de azt is leittam utána.Sokszor csinálok.
Béres Alexandra könyvben van súlykontroll index. Szójagranulátumé megegyezik a zabkorpáéval, egyaránt: 36.
Tehát annyira hízlal, vagy nem hízlal a szója, mint a zabkorpa, és egy új alapanyagot építhetünk be az étrendbe.Viszont egyértelműen "hízlalóbb", mint a csirkemell, de időnként lehet szójázni is.:-)

Éva2 írta...

A kandírozott, aszalt gyümölcsök hízlalnak!