2011. március 22., kedd

Gombaleves


Hozzávalók 2 személyre:
jó arasznyi vékonyra vágott póréhagyma, 3 közepes gomba, ha van otthon egy kis szárított vargánya, petrezselyemzöldje, egy szórás zabkorpa, kis olívaolaj.

Kevés olívaolajon megdinsztelek póréhagymát és szeletekre vágott, termesztett champignon gombát.  A gomba és a póré simán beilleszthető a fogyókúrás diétákba. Én a B. Alexandra könyvében leírt súlykontroll indexet figyelem. Mind a kettőé 24. Szigorúbb diétában is alkalmazható a 0-30 közötti indexű étel. Az a kevés kis olívaolaj pedig kell, hiába kerülendő. Teljesen az olajat sem akarom kihagyni az ételeimből.
Zabkorpával megszóróm, hogy később sűrűbb legyen. Felöntöm vízzel, teszek bele petrezselyemzöldet.Volt itthon szárított vargánya egy kevés, az is ment bele az íze miatt.Főzöm, majd a végén még mehet bele friss petrezselyemzöldje, és ízlés szerint tejföl vagy kefír. Fogyókúránál kefír vagy semmi.Tejfölel nem foglalkozom!:-)
Én most csak azért nem ettem bele semmit, mert az egy kanálért nem akartam felbontani a dobozt. M. pedig amúgy sem szereti a kefírt.( joghurtot, tejfölt sem)
Így is finom volt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húú ez finomnak tűnik.:)Kipróbálom.Csak én tejföllel fogom csinálni és zabkorpa helyett egy kis keményítővel fogom sűríteni.
Szeressem a gombát nagyon. Tejfölös gombapörkölt, tojásos-hagymás gomba...nyami!:)
Mariann

Éva2 írta...

Mariann, minden recept egy alap, egyéni ízlés és sok más elvárás szerint lehet variálni. Én is tejföllel képzelem el igazán. Keményítóvel is kipróbálom egyszer. Tulajdonképpen a főzés egy örömteli kísérletezés. Szeretek főzni!