2011. március 19., szombat

Szeretem őket: körözött, görög saláta, szójafasírt




Néhány képet teszek le ide arról, amiket eszem. Pl. finom körözöttet zöldpaprikába töltve vagy Wasa kenyérre kenve. Túró zsírszegény, kefír megy bele tejföl helyett.
A görög saláta mindig is kedvencem volt. Most is szívesen eszem. Köretként is, önmagában is.



Előszeretettel eszem szójafasírtot. Előkészítem 1-2 dl forró vízzel a granulátumot, hogy húsként alkalmazzam. Utána úgy ízesítem, mintha húsból készült fasírtot csinálnék. Szeretem bele a sok fokhagymát, néha egy kis lilahagymát is vágok bele. A szóját erősebben fűszerezem, mintha  húsból készíteném a fasírtot, ezért is teszek bele hagymát is.
Majd mehet bele a tojás.
Ha egy zacskónyihoz kettőt teszek az jó, ha egyet, akkor könnyen szétesik, de nem feltétlenül. Óvatosan kell sütni, megfordítani.  Ha egy tojás megy bele, akkor egy kis zabkorpával lehet sűríteni, hogy ne essen szét sütés közben.
A most felsorolt ételek nem hízlalnak természetesen, jól beépíthetők a fogyókúrákba.

Nem is írom le ezek receptjeit.Azt hiszem, köztudottak.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Körözöttet én is gyakran csinálok, de vajat nem szoktam bele tenni, csak tejfölt.
Puffasztott rizzsel eszem, meg sok zölddel, szerintem tökéletes vacsora.:)

Mariann

Éva2 írta...

Vajat én soha nem is tettem bele. Anélkül finomabb volt mindig számomra.Most meg pláne nem teszek bele.:-)

Éva2 írta...

Mariann!Hány kg-t akarsz még fogyni? A mennyiből mennyit skálán hol tartasz?
Havonta agy átlagban mennyit tudsz leadni?
Mennyit mozogsz?

Éva2 írta...

Köszi a receptet!

Névtelen írta...

175 cm vagyok.86-ról indultam.67 vagyok, és még öt kilót.:)Torna néhányszor egy héten esténként,meg elkezdtem futni.Kemény 1km-t már lebírok futni egyhuzamba.:)Persze ezen lehet hogy most mások nevetnek, de én utoljára középiskolában futottam tornaórán és az meg már tizenegyháromnégy éve volt.:)))Fő a fokozatosság!:)

Éva2 írta...

Dehogy nevetek az egy km-en!
Inkább dicséret érte. Én ha a busz után kell futnom pár métert is kifáradok, de úgy, hogy, csak úgy lihegek. Én is úgy akarom a futást bevezetni, hogy fokozatosan. Erőször tempós menés, pár m futás, majd újra. Már egy ideje foglalkoztat a Nordic walking. Nem is tudom hogy mondják magyarul, az a bottal történő tempós menés.
Lusta vagyok, mg a cél érdekében is.Vagy nem is lustaság, hanem a kondi hiánya meggyötör, tehát kerülöm a mozgást.Nem egy jó ötlet, de ez van. Van itthon szobabicikli, itthon is tudnék valamit tornázni, callanetics is érdekel, ert izületkímélő.
Kb. egy a célunk: én 83-ról akarok 60-ra.
Van egy ismerős, aki csinálja. leadott kb 50 kg-t diétával orvosi felügyelettel( 2 év,), és Nordic walking -ot csinál heti 3x. Sok-sok km-t.
Ő már az életét kockáztatta olyan kövér volt. 130 kg fölött, vagy még több? Nem tudom pontosan. Most 85 körül, ami egy idősebb, magas férfinél rendben van.

Éva2 írta...

Még egy kérdés mennyi idő alat is ment le a közel 20 kg?
Irhatnál egy blogot, ott sertepertélnék sokszor nálad!:-)))