2011. február 18., péntek

Immunrendszer

Az immunrendszer védelme és erősítése fontos. A gyengülő immunrendszer első jelzései:
-gyakori megfázás, többnyire láz nélkül
-makacs gombásodás
-rendszeresen visszatérő herpesz
-gyakori hólyaghurut
-allergiák
-bőrpoblémák
-hosszas kimerültségérzet betegség után
-indolkolatlan fáradtság
-depresszív hangulat
-állandó ingerszegénység


Rám a gyakori megfázás többnyire láz nélkül jellemző. Fáradt is vagyok, de ha többet aludnék, pihennék elmúlna.
Ma voltam kontrollon az idült  arcüreggyulladás miatt. Tehát van bennem egy gyulladt góc. Immunrendszerem nincs a topon. Antibiotikumot beszedtem. Kaptam mert az elhúzódó gyulladt góc, nem tesz jót a szervezetnek. Viszont jött egy vírusos felülfertőzés tehát az antibiotikum nem hozta( hozhatta) meg a várt eredményt. Vírus ellen nem hat. Csak márc. 30-ra kaptam CT-re időpontot. Addig vagy leküzdöm a gyulladást, vagy segítenek rajtam egy arcüreg felszúrással.
A góc felszámolása legtöbbször az egészség hirtelen javulását eredményezi. Az immunrendszer felszabadul a tartós stressz hatása alól, és erőre kap. Nekem is új alapokra kell helyeznem az immunrendszerem.Felszámolni, ami gyengíti.
Márc 30-ig még sok idő van, bízom az addigi gyógyulásban.Házi kúrálás, infralámpa.
Egyébként idült, gyulladt góc kialakulhat: fogak, mandulák, arcüreg, homloküreg, vakbél, epehúlyag, petefészek, prosztata.
A jó immunrendszer gyakran évekig képes eleget tenni a fokozott igénybevételnek. Aztán egyszer jöhet egy tartós stressz, hosszabb távú helytelen táplálkozás vagy alváshiány, és felmondhatja a szolgálatot. Krónikus betegség alakul ki.
Tehát visszatérünk ahhoz, amit már tudunk: stresszkezelés vagy elkerülése, helyes  táplálkozás, elegendő alvás sokat segíthet a betegségek elkerülésében.
Nem csak ezektől függ a jól működő immunrendszer, de egyszerre mindent az ember nem említhet meg.
Mindenesetre 3 alappillérnek tekintem.


Könyvajánlás:
Sigrid Schmidt: Az immunrendszer védelme és erősítése

Nekem ez van meg itthon, ezt vettem elő lapozgatásra.Más egészségegl kapcsolatos is van, de ez rövid, áttekinthető, lényegretörő. Az "Egészséges életmód" sorozatban jelent meg.

Nincsenek megjegyzések: