2011. április 18., hétfő

Keksz

Zabpelyhes mazsolás keksz - Limara pékségéből

Hozzávalók:
110 g puha vaj
1/2 csésze (80 g ) barnacukor
1/2 csésze reszelt pépesre reszelt alma (1 közepes méretű)
1 nagyobb tojás
csipet só
2 ek. juharszirup (vagy méz, esetleg rizsszirup)
1 tk. vanília eszencia (vagy vaníliáscukor)
1,5 csésze zabpehely (150 g)
3/4 csésze liszt (tönkölyliszt)
1 tk. fahéj
1 tk. sütőpor
1/2 csésze mazsola (vagy bármilyen aszalt gyümölcs)
1/2 csésze durvára tört mogyoró vagy dió
Először kimértem és összekevertem a szárazanyagokat. A zabpelyhet, a lisztet, a sót, a fahéjat,a sütőport, a mazsolát és a mogyorót. Jól elkevertem.
 A puha vajat és a barnacukrot mixerrel alaposan kihabosítottam, majd hozzáadtam a tojást és rövid ideig tovább kevertem. Ezután ment bele az almapüré, a vanília és a juharszirup.
Egy fakanállal hozzákevertem a szárazanyagokat, majd a masszát két órára hűtőbe tettem, de akár egy éjszakát is pihenhet. Persze lehet azonnal sütni, de jót tesz neki a pihentetés.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A masszából kb. 4-5 cm átmérőjű golyókat formáztam (vizes kézzel), majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem, a tetejüket egy vizes villával ellapítottam.
14 perc alatt sültek meg. 

1 megjegyzés:

Tipitá írta...

Köszi, hogy leírtad a receptet!