2011. április 4., hétfő

Sajttal töltött gomba


Gomba és mozzarella. Egyértelműen nem hízlaló kategória.
Szóval, ez egy régóta használt receptem. Stahl Judit adta anno az ötletet, talán nem is alakítottam rajta túl sokat. Tegnap ez volt az ebéd. Én salátával ettem, teremtés koronája mellé kapott még barna rizst is.Hogy őszinte legyek, én is egy kanállal. Mert minden kell a szervezetnek, de a mértéket tudni kell tartani.:-)

Recept:

Elég nagy kalapú gombát vegyünk. Mossuk meg, én hámozni nem szoktam. A szárat törjük ki. Sütőtálba vagy tűzálló tálba tegyük bele. A tálat előtte olívaolajjal az ujjaimmal bemaszatoltam.
Be a sütőbe, kb 10-12 percig. Levet ereszt a gomba, kicsit megroggyan.
Utána most olyan mozzarellát tettem mindegyik üregbe, ami kis golyókba formázott gyárilag. Volt itthon kapribogyóm, azt is csúsztattam a sajt mellé 2-2-t.Volt úgy, hogy olivabogyót tettem a sajt mellé. Ha valaki nagyon szigorú diétán van, elhagyhatja, de én szeretem mindkettőt, és nem hagytam el.:-) A szárakat is elhelyeztem a gombakalapok közé.
Van úgy, hogy az egészet még megcsöpögtetem olívaolajjal, és tekerek rájuk egy két "tekeret" borsot. Stahl J. úgy mondja borspuszit kap az étel. Éppen csak egy leheletnyit.
Utána vissza az egészet a sütőbe. Kell neki még kb 10-12 perc. A sajt olvadjon meg! Én még a  dísz és az íz miatt is kicsit megszórtam apróra vágott snidliggel.Sok-sok levet ereszt( az egyik képen látszik is jól, szinte csak csupagombalé), az ember kedvet kap a tunkolásra, de az csak fehér kenyérrel jó, tehát most elhagytam.:-)



4 megjegyzés:

Tipitá írta...

Ez nagyon jól néz ki és biztos finom is! Volt!:) Meg is éheztem, megyek készítek egy salátát, mert egy kis sült csirke mellé azt gondoltam! Szép hete meg további minuszokat!

trendo írta...

Ezt én is szoktam csinálni. A hobbitok szeretiuk a gombát! :)

kovtama írta...

Én is szoktam töltött gombát. Juhtúróval, tetejére kis mozarella. Fincsi.:)

Éva2 írta...

Sziasztok!
Gombát is szeretek tölteni,és már tervezem a tök, cukkini, padlizsán töltéseit is.
Túróval még nem töltöttem, de tervezem.