2011. május 2., hétfő

Padlizsános recept

Nem kívánom a húst. Sok volt Húsvétkor, vétetett a hús bőven, újra a zöldféléket kívánom.
A padlizsánt kettévágom, és a húsos felén hosszában 3 párhuzamos mélyedést vágok úgy, hogy alul a padlizsán héját azért ne vágjam át. Besózom, állni hagyom fél órát, hogy a só kioldja a kesernyést ízt. Engem nem zavar, de a recept ezt írja. Utána lemosom a sót és a levet. A három bevágott mélyedést megtöltöm.
Egyikbe szeletelt lilahagyma kerül, a másikba Mozzarella sajt, a harmadikba paradicsom. Ahol a lilahagyma van, oda fokhagyma is megy. Beszórom oregánóval az egészet. Ha van maradék bármelyik alkotórészből, akkor azt még a tetejére teszem.Van egy kis sajt a mélyedésben is, de a golyós Mozzarellát a tetejére is tettem, hadd olvadjon. Az a dolga!

Alufóliákat bekenek olívaolajjal, ráteszem a megtömött, félbevágott két padlizsánt külön-külön, majd megcsöpögtetem olívaolajjal. Bebugyolálom az egészet fóliával úgy, hogy jól záródjon. Előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöm. Illetve az alufólián belül párolódik( ezért a szoros zárás), puhul az egész, még nem sül, az majd később. Hőmérséklettől függ a 20 percnyi idő is. Nem tudom mennyi a hőmérséklet benn, gázsütőm van. Utána szétbontom a fólia tetejét, és sütöm még az egészet. Egy kis sült kéreg kerüljön a tetejére is, és a padlizsán héja is barnuljon.
Végül kihámozom az egészet a fóliából és tálalom. Önállóan is jó, de barnarizzsel is.


5 megjegyzés:

kovtama írta...

Nagyon szeretem a padlizsánt. Holnaptól indul a fogyókúrám, rettenetesen nézek ki a képeken amit csináltunk a hétvégén, úgy hogy teljes erőbedobással próbálkozom a kilók leadásával. Ez a padlizsános dolog jól néz ki, biztosan megcsinálom. köszi:)

Éva2 írta...

Kovtama, te is fogyókúrát kezdel? Akkor a tied és Tipitáét is figyelem. Remélem megtalálod a módját, hogy tudósíts.

Éva2 írta...

Kovtama! Helyzet?:-)

Tipitá írta...

Tegnap felpróbáltam a farmeromat. Kb. egy éve nem volt rajtam. Nem igazán jött rám! Most igen, be tudtam gombolni!:) Még azért kényelmetlen, de nagyon örültem. Ma pedig fel tudtam venni az egyik szoknyámat, ami szintén nagyo-nagyon régen volt rajtam!
Különben az este a legnehezebb. Otthon vagyok, J. vacsorázik, hív engem is, meg vannak finomságok a kamrában, ami jó lenne!! Tegnap pl kaptam sajttortát. Szupi!

Éva2 írta...

Gratula, Tipitá!
Eerdményes az igyekezet, és nagyon örülök neki.Mennyit fogytál végül is?