2011. május 20., péntek

70 kg

Mérföldkőhöz érkeztem.
A március 1-i 83 kg-hoz képest 70 kg vagyok. Még egy kis igyekezt, és 70 kg alá megyek. A kezdeti 8-assal kezdődő kilót jelölő számok 6-ossal kezdődnek várhatóan. Jó pár évvel ezelőtt voltam ennyi.
Többet is fogyhattam volna, de volt a csehekhez történő kirándulásunk( sütik, sör stb) és jött a Húsvét is. Úgyis tudjátok, ez mivel jár étkezés szempontjából. A csoda, hogy nem szedtem vissza a kilókat.
Azóta figyelek az étkezésre, de nem diétázom. A vacsorát igyekszem elhagyni. Barnakenyeret eszem, barnarizst, ha erre a kettőre kerül a sor. Cukrot eddig sem tettem a teámba és a kávémba.
Csábításnak ellenállok. Tegnap kolléganő hozott be a munkahelyre buktát, visszautasítottam. Rossz, mert hátha neki is rosszul esik, de nem tehettem mást. Udvariasan elnézést kértem.
Este vacsorával is kínáltak. Tonhalas tésztasaláta volt. Tonhal rendben, de a tészta nem. Nem kértem. Két csábítás elutasítva.
Jön a nyár sok zöldség, gyümölcs. 8-10 kg-t szeretnék még januárig leadni, utána tartani a súlyom. Ez is feladat, de valójában a fogyás az. Soha nem fogyókúráztam korábban. Hagytam, hogy a kilók jöjjenek fel. Rosszkor ettem hízlaló ételeket, sok volt a nasi, édesség. Azt hiszem, sőt, tudom, vígasz édességnek szántam őket. Pótoltam az életemből hiányzó más dolgokat az étellel. Vígaszevéseim voltak.Tudtam, hogy nem kellene, de nem álltam ellent. Azt hittem, majd fogyókúrázom, és lemennek. Mi az nekem?:-)
Ez bizony nem így megy! Akkor itt most újra hangsúlyozom. Fel sem kell szedni őket!!!!!!!!
Nem szabad elhagyni magunkat, mert nem könnyű leadni azt, amit felszedtünk.
Aki most kezdett el hízni, vagy már elhízott, most hagyja abba a további kilók felszedését. Tudom, tudom, önfegyelem! IGEN! Ez bizony az!
Ha még nincsenek felesleges kilók, akkor tessék vigyázni, mert nem egy könnyű folyamat leadni a sok kilót.Keveset sem, de persze, hogy több kitartás és idő kell a sokhoz, mint a kevéshez.Itt bukhat el a dolog.
Nem tudok mást tanácsolni, csak ezt!
A megelőzés fontos!
Amit meg kell tanulnunk, hogy ne görcsöljünk rá a fogyásra, mert van ám élet élvezet is. :-))))))Az evés pedig ennek része! Nagyon is! Vannak nem hízlaló finom ételek, van olyan is , hogy "mikor, mennyit". Esti nagy evészeteknek annyi! 
Ezeket is kell figyelembe venni. De a jóról ( általunk jónak tartottakról, amit szívesen eszünk) folyamatosan nem szabad lemondani. Mert folyamatosan frusztrál akkor minket. Hol jó ez nekünk?:-) Az étkezési szokásainkat, a mennyiséget és az ételek minőségét, fajtáját kell átalakítani. Néha jöhet a csábítás, de nem sokszor. Vagyis életmódváltás, melynek nem csak az étkezés a része természetesen. Viszont fontos része!
Még hozzá teszem, hiúságból is akarok fogyni. Persze, hogy ez is igaz! Miért is mondanék mást?
De főleg az egészségem miatt. Mert az elhízás nagy rizikófaktor.Sok betegséghez hozzájárulhat.Nem orvoskhoz akarok járni egyfolytában.
Vegyük csak azt, hogy nagyobb súlyt nehezebb cipelni. Csontok, izületek megszenvedik.
Ez csak az egyik...

14 megjegyzés:

kovtama írta...

Milyen igaz, amit irtál! Az a baj nálam is, hogy nem jó időpontban eszem néha nem jó dolgokat. Majd igyekszem jobban odafigyelni.

Más téma: légy szíves segíts, hogyan kell kirakni az oldalamra a saját bloglistámat. Mérmint akiket olvasok, azokból néhányat. Előre is köszönöm.

Éva2 írta...

Kovtama!
- Jobb felső sarokban "Tervezés"
- Modul hozzáadása. Mindig a legfelső modul jobb oldalon. Katt rá!
- Bal oldalon kapsz egy oszlopot. Úgy a közepe táján van olyan, hogy " Bloglista".
- Kattintás rá, majd "Blog felvétele a listába".
- Tedd be az adott helyre a kívánt blog linkjét.
- Mentés!
Ha ezek után is van kérdésed, szólj, segítek!

Szerintem is a lényeg, adott időben, megfelelőt. Milyen egyszerűen hangzik, ugye???:-))))

kovtama írta...

Köszi, köszi :) Nehéz szülés volt.:):) de sikerült.:)

Éva2 írta...

:-)
Örülök, hogy összejött! Ha ezentúl új blogot akarsz a meglévőkhöz csatlakoztatni, akkor:
- Tervezés
- Saját bloglista modul. De most már csak a "szerkesztésre" kattits, ami a modulhoz tartozik!
- Linkeld be a kívánt blogot.
- Mentés

Miért volt nehéz szülés? Hol akadtál el?
Voltam nálad megnézni az eredményt. Nagyon ügyes munka!:-)

kovtama írta...

Hát mert párszor bénáztam velem, nem oda kattintottam ahova kellett:) Lassan azért rájövök dolgokra, pl, eddig nem tudtam hogyan kell huzogatni a dolgokat, mindig csak olvastam, hogy egyszerűen kattinst rá és tedd oda meg ide....na most már rájöttem arra is.:))
Azt meg már csak baromira suttogva mondom a füledbe, hogy 1998-ban diplomáztam programozásból...khmkhm. igaz egy percet se dolgoztam programozói munkakörben. meg is látszik.

Tipitá írta...

Kb. másfél kiló ment le a diétával, de voltak kilengéseim közben. Sajnos! Igazad van! Az önfegyelem a legfontosabb! Én akkor kezdek el nagyon enni, ha fáradt vagyok! Egy hosszú, fárasztó nap után nem érdekel a plusz kiló, csak az, hogy jól esik. Most már figyelek! Nagyon igyekszem! 70 alá akarok menni én is! Olyan inspirálókat tudsz írni!!:)

alterego írta...

Gretulálok az önfegyelmedhez és az eredményhez! Csak tanulni lehet Tőled :-)))

Névtelen írta...

Szia Éva!
Visszatértem Ázsiából...csodálatos két hetem volt!Életem két hete!:)
Nagy gratula a fogyáshoz!Képzeld én is fogytam Koreában, na nem önszántamból, hanem nem jött be a kaja,(moszat, csigák, halak, erős paprika, tengeri herkentyűk, rizs..stb) és gyümölcsön meg kekszen éltem!:))))
Gratula a fogyáshoz, nagyon ügyes vagy csak így tovább!:)
Mariann

MM írta...

Gratulálok! Nálam a testsúly lelkiállapot kérdése, most éppen szerencsére stabil. Sok sikert, kitartást a továbbiakban!

Éva2 írta...

Kovtama, remélem, jól tudod használni a tanultakat.Én is csak úgy magam találgatok ki a számítógéppel kapcsolatos dolgokat. Néha vért izzadok, de leginkább figyelek, kérdezek, és úgy tanulok.

Éva2 írta...

Alterego, köszi, a szükség visz rá mindig a tanulásra, amúgy nem sanyargatnám magam!:-)

Éva2 írta...

Tipitá,önfegyelemmel lemegy 4-5 kg, ezek szerint kis odafigyeléssel is másfél. Ha egyszer tényleg többet akarsz fogyni, akkor ne " vétkezz", és meglesz az eredménye.:-)

Éva2 írta...

Mariann! Ázsiaaaa??? Te aztán jól elmentél?
Úgy olvasnék az utadról!Nekem sem jönne be az a kaja, amiről írtál. Nem előítélet, de egyszerűen a próbálkozásaim ellenére sem sikerül legyűrnöm a tenger gyümölcseit és hozzá hasonlókat.
Muszáj leírnom. Kijön minden, ami bemegy. Feladtam a próbálkozást.

Éva2 írta...

Miss, köszi a gratulációt. Még akarok fogyni kell. Lelkiállapottól nekem is függ a súly. Nálam most közepesen stabil, ez akár hízást is eredményezne, mert vigaszevéseim is vannak olyankor. Most figyelek erre, és nem nasizom. Tartom a súlyom, marad a 70 kg, de nem is hízom.